Check it out!
Het Nieuwe Logisch is uitgegroeid tot een eigen merk met haar eigen website. Klik hieronder om naar de website van Het Nieuwe Logisch te gaan.
De uitdaging
Tijd om actie te nemen
Van fietsband naar weekendtas
De nieuwe situatie
Een nieuwe manier van denken
Het Nieuwe Logisch staat voor een manier waarop wij graag zouden willen dat ontwerpers denken:
- Eerst vanuit lokaal bestaande materialen voordat je naar nieuw kijkt.
- Lokaal geproduceerd met lokaal transport.
- Helderheid en transparantie in waar materiaal vandaan komt en wie hoeveel verdient aan wat.
Van fietsband tot weekendtas
Bin there
Done that
Bin there
Done that
Verschillende stakeholders aan het woord
"Een mooi product dat stiekem aanzet tot denken over hetgeen wat we logisch vinden"
Dit project heeft van idee tot productie in alle details onze gezamenlijke visie over wat logisch is kunnen doorvoeren. Van het ontwerp van de tassen tot in de merkstrategie en de merkactivaties. Daarbij merkte je echt de pragmatische aanpak van The Bin.
Eigenaar The Bin – Martijn ten Kate
"Je leert pas echt werken met afval, door een consumentenproduct"
"Je leert pas echt werken met afval, door een consumenten-product"
Vanuit The Bin werken we vooral voor opdrachtgevers. Een eigen consumentenproduct op de markt brengen was spannend, en gaf ons de kennis om te weten welke valkuilen er zijn om restmateriaal weer als product naar buiten te brengen.
"Waanzinnige ervaring om van wat mensen 'afval' noemen, een kwalitatief product te maken"
Als marketeer ben je een beetje een psycholoog of journalist: je hoort mensen uit over hun perspectief van onze wereld. Het was verwarmend om zoveel drang en urgentie terug te krijgen. Zo kwam ook Het Nieuwe Logisch tot stand. Om die schreeuw om verandering te bedienen. Dit project gaf mij op z’n beurt enorm veel perspectief.
Eigenaar Mary& – Marianne Vollebergh
"Een logische samenwerking met als uitkomst een tas vol inspiratie"
Voor mij was dit project een schoolvoorbeeld van samenwerken met partijen, waarbij iedereen vanuit zijn eigen expertise aanhaakt. Een gedeelde passie voor duurzaam gebruik van materialen en anders kijken naar bestaande processen hebben we weten om te zetten naar een praktisch product.
The bin methode
-
Kennismaken
Wij komen bij je langs en bekijken de mogelijkheden voor jouw stroom. -
Product, materiaal, grondstof
De afvalstroom wordt benaderd op drie punten: kun je het nog gebruiken als product, als materiaal of als grondstof? -
Benaderen keten
Op basis van deze drie punten benaderen wij ons netwerk. Op zoek naar de juiste partijen die in jouw productie kunnen helpen door in te zamelen, te ontmantelen, verwerken of het nieuwe product af te zetten. -
Keten vormen
We zetten samen met jou de keten op en gaan aan de slag. We testen de techniek, markt en de business case -
Geld verdienen aan je afval
Ons doel is dat de keten jouw bedrijf geld oplevert. We werken naar een business case toe die goed werkt voor alle partners. -
Tijd voor actie
Van ons krijg je geen ‘mooi verwoorde visie’. Wij leveren een geïmplementeerde keten. -
En die actie blijft doorgaan
Wij begeleiden je in het hele traject. We zorgen dat er uiteindelijk een zelfsturende keten staat die werkt, ook zonder ons.
Vooruitblik 2025
Van idee naar bedrijf
- Halen van Kickstarter doel
- Verkooppunten Nederland
- Eigen webshop en kanalen
- Opschaling NL
- Ontwikkeling rugzak
- Internationale winkels
“Waanzinnige ervaring om van wat mensen 'afval' noemen, een kwalitatief product te maken.”
Uitgelichte projecten
Get in the bin!
Wil jij ook koploper worden in de circulaire economie? Stuur ons een bericht en start de beweging naar een wereld zonder afval.
Martijn ten Kate
Martijn@thebin.nl